Navigatie

Expert boekt wederom goede resultaten

NIJKERK – De economische situatie heeft inmiddels zichtbaar zijn sporen achtergelaten binnen retail Nederland. Ook binnen de markt voor home-elektronica verdween een aantal traditionele winkelformules. Ondanks de uitdagende marktomstandigheden wist Expert in 2015 het financiële evenwicht stabiel te houden. Vorige maand publiceerde Expert haar jaarcijfers over het afgelopen jaar, die wederom een goed resultaat lieten zien. Na aftrek van de top 3 hoogste uitkeringen aan de Expert leden, was Expert in staat een gezonde toevoeging aan het eigen vermogen te doen en werd een stabiel marktaandeel gerealiseerd. De financiële prognoses voor 2015 zijn hiermee ruim gehaald.

E-commerce strategie laat omzetgroei zien
De inzet op online gebied heeft ook in 2015 zijn vruchten afgeworpen. De omzet voor alle Expertwinkels via Expert.nl is meer dan verdubbeld, het online assortiment verviervoudigd en het aantal unieke bezoekers is met 40 procent gestegen ten opzichte van een jaar eerder. In 2015 zijn alle ICT-systemen, bijbehorende werkwijzen en verantwoordelijkheden op de schop gegaan om de transitie naar een goed e-commercebeleid te kunnen maken. Hiermee heeft Expert een basis gelegd voor een toekomstbestendig systeem en een gezond bestaan. Het unieke karakter van Expert, de combinatie van een krachtige formule gecombineerd met zelfstandige ondernemers, is de basis voor verdere groei in 2016. Zowel kwalitatief als kwantitatief. 

Verwachtingen 2016
De eerste maanden van 2016 zijn positief voor Expert. De maanden januari tot en met mei laten dezelfde stabiele trend van het marktaandeel zien als in 2015. In vergelijking met het GfK Leaderpanel zijn de groepen CE, MDA, SDA en IT gezamenlijk licht gestegen. Op het gebied van SDA afzonderlijk is ten opzichte van de markt een forse stijging te zien als ook op het gebied van notebooks. Een deel van de omzetgroei komt voort uit de goede implementatie van de omni-channel strategie van Expert. Voor 2016 verwacht Expert dat de omzet en het marktaandeel zullen groeien.

Al bijna vijftig jaar de Beste Service
Expert levert al bijna vijftig jaar de Beste Service. Ook in 2015 scoorde Expert, volgens het jaarlijkse onderzoek van GfK, sterk op goede service en vertrouwd, vriendelijk en deskundig personeel. Het beste als elektroretailer. Expert geeft de beste service in de lokale winkels en ook bij klanten thuis. Expert weet zich hiermee goed te onderscheiden van haar concurrenten. Met 140 winkels door heel Nederland en Expert.nl als verlengstuk van de lokale winkel profiteert de klant van alle voordelen van online winkelen, versterkt door het lokale ondernemerschap en de kracht van Expert. Of de klant nu offline of online koopt: de klant ervaart altijd dezelfde service van de lokale winkel.