Navigatie

Nijkerk, oktober 2013

Verkiezing ‘Beste Winkelketen van Nederland 2013’

Expert 2e plaats categorie Elektronica
Expert is op de tweede plaats geëindigd in de verkiezing ‘Beste Winkelketen van Nederland 2013’ in de categorie Elektronica. De Beste Winkelketen van Nederland is de belangrijkste onderscheiding in de detailhandel.

In totaal zijn ruim 260 winkelketens beoordeeld door 285.000 Nederlandse consumenten. Het onderzoek is een initiatief van Q&A Research & Consultancy in samenwerking met ABN AMRO. Expert is hierbij op de tweede plaats geëindigd in de categorie Elektronica. De resultaten laten zien dat de consument waarde hecht aan prijzen, terwijl de zwaarte van het assortiment afneemt in de beoordeling. Ook deskundig personeel wordt steeds belangrijker om het onderscheid te maken en het belang van goede service neemt toe. Expert scoort het hoogst op service, deskundigheid, klantvriendelijk personeel en sfeer in de winkel. Het is een succesvol jaar voor Expert. Eerder werd de formule, voor het tweede achtereenvolgende jaar, het Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland 2013 in home-elektronica. Dat blijkt uit onafhankelijk onderzoek van MarketResponse onder 2.500 consumenten.

Beste Service, Persoonlijk Advies, Vertrouwd Dichtbij
Beste Service, Persoonlijk Advies, Vertrouwd Dichtbij zijn de merkwaarden van Expert. Expert voegt waarde toe aan producten, waarbij persoonlijk contact met de klant cruciaal is en centraal staat. Eind vorig jaar heeft Expert extra geïnvesteerd in het merk Expert en is de nieuwe pay-off ‘Expert, begrijpt ‘t’ gelanceerd. Expert laat hiermee zien dat het gaat om wat het product voor de klant doet, niet wat het kan. Met ruim 150 winkels door heel Nederland, versterkt door een website en een webshop, is Expert daarmee altijd Vertrouwd Dichtbij. De Expertondernemer kent en begrijpt z’n klant. Vanaf de eerste minuut helpt hij de klant alle ‘gedoe’ rond de aankoop te omzeilen.