Winkelwagen

0 producten

  • Mijn Account
  • Winkelwagen

Expert.nl: Beste Service, Persoonlijk Advies en Vertrouwd Dichtbij!

Ruilen & Retourneren

Ruilen & Retourneren

Retourneren in een Expertwinkel

In onze winkels voorzien we u van een persoonlijk advies. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over het gekochte apparaat. Dat vinden wij vervelend en daar willen we u graag bij helpen.

  • Is uw apparaat technisch niet in orde? Dan valt dit onder de garantieregeling en helpen we u graag met een passende oplossing.
  • Binnen 14 dagen kunt u altijd komen ruilen
  • Graag ontvangen wij het apparaat in de originele verpakking retour


Retourneren van uw webbestelling

Via de Expert webwinkel kunt u, zonder het persoonlijk advies van een verkoper, een product bij u thuis laten bezorgen of afhalen in de winkel. Daarom kunt u bij een aankoop op Expert.nl binnen 14 dagen na levering nog retour melden zonder opgave van reden.

  • Bekijk het product zoals u dat in de winkel zou kunnen doen
  • Haal het product gerust uit de verpakking en zet het aan, maar gebruik het niet onnodig

Voorbeeld: Haal de stofzuiger uit de doos, bekijk hem van alle kanten, maar ga er niet de hele woonkamer mee stofzuigen.

  • Bevalt het niet? Binnen 14 dagen kunt u zonder opgave van reden ruilen of retourneren.
  • Bij voorkeur ontvangen we het product terug in de originele verpakking
  • Komt het even niet uit om het artikel zelf te retourneren in de winkel of is het product te groot om per post retour te sturen? Neem contact op met uw lokale Expert en zij kunnen een retourafspraak met u maken. De kosten die hieraan verbonden zitten verschillen per product, maar zijn maximaal 30,-
  • Na melding van het retour heeft u nog 14 dagen om het product te retourneren.
  • Wilt u niet ruilen, maar uw geldbedrag voor uw online aankoop terug? Zo snel mogelijk, echter uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding ontvangt u het geld retour.

Retourneren kan uitsluitend bij de door u gekozen Expertwinkel. De contactgegevens vindt u op de factuur. U krijgt het aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten, teruggestort op uw bankrekening. Wanneer u er voor kiest om het product per post te retourneren, dan zijn de kosten voor het retourtransport voor uw eigen rekening. Aanvullende dienstverleningen die bij u zijn uitgevoerd, als het inbouwen van apparatuur, ontvangt u niet retour. Als u niet weet bij welke winkel u heeft gekocht, kunt u in het herroepingsformulier uw retour digitaal aanmelden. Vermeld in ieder geval uw ordernummer of factuurnummer voor snelle opvolging! Liever even persoonlijk contact? Als u een reactie achterlaat via ons reactieformulier, nemen wij, of de winkel van uw keuze, contact met u op.
 

Belangrijk:

Mocht uw apparaat niet goed werken, dan valt dit uiteraard onder de wettelijke garantieregeling, we helpen u graag met een reparatie/vervanging. Blijkt uw aankoop bij retourneren vies of beschadigd door gebruik? Dan zijn we genoodzaakt om een schadevergoeding in rekening te brengen. Deze is afhankelijk van de situatie, voor meer informatie kunt u terecht bij uw lokale Expert.

Mocht u uw aankoop willen retourneren, maar levert u deze incompleet aan? Dan maken wij het apparaat compleet en zijn de kosten hiervan voor uw rekening. Mochten deze accessoires/onderdelen bij aankoop niet in de verpakking hebben gezeten, dan helpen we u en bestellen we deze voor u.
 

Zelf retourneren

Als u ervoor kiest de artikelen per post te retourneren, en er gaat iets mis in termen van kwijtraken of (extra) ontstane schade aan het artikel, is dit risico voor u. Daarom adviseren wij u de producten retour te komen brengen in de winkel of de winkel te contacten voor een retouropdracht.
 

Wat kunt u niet ruilen of retourneren?

Sommige producten vallen onder de uitzonderingen. U begrijpt vast wel dat het volgende niet retour kan of geruild kan worden.

  • Softwarepakketten waarvan de verzegeling is ge- of verbroken of die zijn geïnstalleerd/geregistreerd.
  • Inktcartridges en tonercassettes waarvan de verpakking is geopend; de waardevermindering na openen van een cartridge of toner is 100%.
  • Ingewisselde of ingevulde vouchers en tegoedbonnen.
  • Artikelen die vanwege de hygiëne niet geruild kunnen worden (wanneer deze producten gesealed zijn en de seal is verbroken), zoals in-ear hoofdtelefoons, stijl- en krultangen, tandenborstels, scheer-, of epileerapparaten waarvan de verpakking is geopend.