Navigatie
  • Gemak van online met de zekerheid van 140 winkels
  • Wij scoren een 8.7

Retourmogelijkheden

Retourneren van u webbestelling
Via de Expert webwinkel kunt u, zonder het persoonlijk advies van een verkoper, een product bij u thuis laten bezorgen of afhalen in de winkel. Daarom kunt u bij een aankoop op Expert.nl een product zonder opgave van reden binnen 14 dagen na levering nog retour melden. 

  • Bekijk het product zoals u dat in de winkel zou kunnen doen
  • Haal het product gerust uit de verpakking en zet het aan, maar gebruik het niet onnodig

 Voorbeeld: Haal de stofzuiger uit de doos, bekijk hem van alle kanten, maar ga er niet de hele woonkamer mee stofzuigen. 

  • Bevalt het niet? Binnen 14 dagen na aankoop kunt u zonder opgave van reden ruilen of retourneren
  • Bij voorkeur ontvangen wij het product terug in de originele verpakking
  • Komt het even niet uit om het artikel zelf te retourneren in de winkel of is het product te groot om per post retour te sturen? Neem contact op met uw lokale Expert om een retourafspraak te maken. De kosten die hieraan verbonden zitten verschillen per product, maar zijn maximaal 30,-. Informeer naar de mogelijkheden.
  • Na melding van het retour heeft u nog 14 dagen om het product te retourneren.
  • Wilt u niet ruilen, maar het bedrag van uw online aankoop terug? Zo snel mogelijk, echter uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de koop, ontvangt u het geld retour.

Retourneren kan uitsluitend bij de door u gekozen Expert-winkel. De contactgegevens vindt u op de factuur. U krijgt het aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten, teruggestort op uw bankrekening. Als u er voor kiest om het product per post te retourneren, dan zijn de kosten voor het retourtransport voor eigen rekening. Kosten die u heeft gemaakt voor aanvullende dienstverleningen die zijn uitgevoerd, zoals inbouwen van apparatuur, ontvangt u niet retour. Als u niet weet bij welke winkel u heeft gekocht, kunt u in het herroepingsformulier uw retour digitaal aanmelden. Vermeld in elk geval uw ordernummer of factuurnummer voor snelle opvolging! Liever even persoonlijk contact? Bekijk hier alle contactmogelijkheden.

Belangrijk:

  • Zitten accessoires/onderdelen bij aankoop onverhoopt niet in de verpakking? Wij helpen u uiteraard en bestellen deze dan voor u na.
  • Werkt uw apparaat niet goed? Dat valt onder de wettelijke garantieregeling. Wij helpen u dan met reparatie/vervanging.
  • Wilt u uw aankoop retourneren, maar levert u incompleet aan? Dan maken wij het product weer compleet. De kosten hiervan brengen wij bij u in rekening.
  • Blijkt uw aankoop bij retourneren vies of beschadigd door gebruik? Dan zijn we genoodzaakt een schadevergoeding in rekening te brengen. Deze is afhankelijk van de situatie.

Voor meer informatie kunt u terecht bij uw lokale Expert.

Zelf retourneren
Als u ervoor kiest de artikelen per post te retourneren, en er gaat iets mis in termen van kwijtraken of (extra) ontstane schade aan het artikel, is dat risico voor u. Daarom adviseren wij u de producten retour te brengen in de winkel of contact op te nemen met uw Expert-winkel voor een retouropdracht.

Wat kunt u niet ruilen of retourneren?
Sommige producten kunnen niet retour gestuurd of geruild worden:

  • Softwarepakketten waarvan de verzegeling is ge- of verbroken of die zijn geïnstalleerd/geregistreerd
  • Inktcartridges en tonercassettes waarvan de verpakking is geopend; de waardevermindering na openen van een cartridge of toner is 100%
  • Ingewisselde of ingevulde vouchers en tegoedbonnen
  • Artikelen die vanwege de hygiëne niet geruild kunnen worden (als deze producten geseald zijn en de seal is verbroken), zoals in-ear hoofdtelefoons, stijl- en krultangen, tandenborstels, scheer-, of epileerapparaten waarvan de verpakking is geopend.

Retourneren in een Expert-winkel
In onze winkels voorzien wij u van persoonlijk advies. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over het gekochte apparaat. Dat vinden wij vervelend en daar willen we u graag bij helpen.

  • Is uw apparaat technisch niet in orde? Dan valt dit onder de garantieregeling en helpen we u graag met een passende oplossing.
  • Binnen 14 dagen kunt u altijd komen ruilen
  • Graag ontvangen wij het apparaat in de originele verpakking retour