Navigatie

Ruilen en retourneren

Ruilen of retourneren? Het kan bij Expert!

Ben je toch niet helemaal tevreden met je aankoop? Bij Expert doen wij er alles aan om jou tevreden te stellen. Zo doen wij ons best om er achter te komen wat het precies is dat je wel zoekt en komen dan met een goed en passend alternatief.

Ruilen of retourneren? Het kan bij Expert!

Ben je toch niet helemaal tevreden met je aankoop? Bij Expert doen wij er alles aan om jou tevreden te stellen. Zo doen wij ons best om er achter te komen wat het precies is dat je wel zoekt en komen dan met een goed en passend alternatief.

Beste winkelketen van Nederland

140 lokale winkels in heel Nederland

Gratis verzending vanaf €25

Online 14 dagen bedenktijd

Retourneren van je webbestelling

Via de Expert webwinkel kan je, zonder het persoonlijk advies van een verkoper, een product bij je thuis laten bezorgen of afhalen in de winkel. Daarom kan je bij een aankoop op Expert.nl een product zonder opgave van reden binnen 14 dagen na levering nog retour melden. 

  • Bekijk het product zoals je dat in de winkel zou kunnen doen
  • Haal het product gerust uit de verpakking en zet het aan, maar gebruik het niet onnodig

 Voorbeeld: Haal de stofzuiger uit de doos, bekijk hem van alle kanten, maar ga er niet de hele woonkamer mee stofzuigen. 

  • Bevalt het niet? Binnen 14 dagen na aankoop kun je zonder opgave van reden ruilen of retourneren
  • Bij voorkeur ontvangen wij het product terug in de originele verpakking
  • Komt het even niet uit om het artikel zelf te retourneren in de winkel of is het product te groot om per post retour te sturen? Neem contact op met de lokale Expert om een retourafspraak te maken. De kosten die hieraan verbonden zitten verschillen per product, maar bedragen maximaal €30,-. Informeer naar de mogelijkheden.
  • Na melding van het retour heb je nog 14 dagen om het product te retourneren.
  • Wil je niet ruilen, maar het bedrag van jouw online aankoop terug? Zo snel mogelijk, echter uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de koop, ontvang je het geld retour.

Retourneren kan uitsluitend bij de door jouw gekozen Expertwinkel. De contactgegevens zijn te vinden op de factuur. Je krijgt het aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten, teruggestort op je bankrekening. Als je er voor kiest om het product per post te retourneren, dan zijn de kosten voor het retourtransport voor eigen rekening. Kosten die je hebt gemaakt voor aanvullende dienstverleningen die zijn uitgevoerd, zoals inbouwen van apparatuur, ontvang je niet retour. Als je niet weet bij welke winkel je hebt gekocht, kan je in het herroepingsformulier je retour digitaal aanmelden. Vermeld in elk geval je ordernummer of factuurnummer voor snelle opvolging! Liever even persoonlijk contact? Bekijk hier alle contactmogelijkheden.

Belangrijk:

  • Zitten accessoires/onderdelen bij aankoop onverhoopt niet in de verpakking? Wij helpen je uiteraard en bestellen deze dan voor jou na.
  • Werkt het apparaat niet goed? Dat valt onder de wettelijke garantieregeling. Wij helpen je dan met reparatie/vervanging.
  • Wil je je aankoop retourneren, maar lever je incompleet aan? Dan maken wij het product weer compleet.

Voor meer informatie kun je terecht bij jouw lokale Expert.

Zelf retourneren

Als je er voor kiest de artikelen per post te retourneren, en er gaat iets mis in termen van kwijtraken of (extra) ontstane schade aan het artikel, is dat risico voor jou. Daarom adviseren wij de producten retour te brengen in de winkel of contact op te nemen met jouw Expertwinkel voor een retouropdracht.

Wat kun je niet ruilen of retourneren?

Sommige producten kunnen niet retour gestuurd of geruild worden:

  • Softwarepakketten waarvan de verzegeling is ge- of verbroken of die zijn geïnstalleerd/geregistreerd
  • Inktcartridges en tonercassettes waarvan de verpakking is geopend; de waardevermindering na openen van een cartridge of toner is 100%
  • Ingewisselde of ingevulde vouchers en tegoedbonnen
  • Artikelen die vanwege de hygiëne niet geruild kunnen worden (als deze producten geseald zijn en de seal is verbroken), zoals in-ear hoofdtelefoons, stijl- en krultangen, tandenborstels, scheer-, of epileerapparaten waarvan de verpakking is geopend.

Retourneren in een Expertwinkel

In onze winkels voorzien wij jou van persoonlijk advies. Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden bent over het gekochte apparaat. Dat vinden wij vervelend en daar willen we je graag bij helpen.

  • Is je apparaat technisch niet in orde? Dan valt dit onder de garantieregeling en helpen we je graag met een passende oplossing.
  • Binnen 14 dagen kun je altijd komen ruilen
  • Graag ontvangen wij het apparaat in de originele verpakking retour

Expert staat altijd voor je klaar

Of je nu online besteld of een van onze 140 winkels verspreid over Nederland bezoekt, Expert staat altijd voor je klaar!

Expert staat altijd voor je klaar

Of je nu online besteld of een van onze 140 winkels verspreid over Nederland bezoekt, Expert staat altijd voor je klaar!