Navigatie

Foutmeldingen Canon-printers


Zo reset je je Canon-printer

Of het nu om de mooiste vakantiefoto’s gaat, een berichtje van een geliefde of een belangrijk document, soms gaat er niets boven een fysieke afdruk. Het kan echter altijd gebeuren dat de printer hapert op het moment dat jij iets wil afdrukken. Heb je een Canon-printer, dan geeft de printer een foutcode. Waar deze codes voor staan en hoe je ze kan oplossen? Dat leggen we uit op deze pagina.

Omdat printers niet altijd even veel schermruimte hebben om uit te leggen wat er mis is, maken Canon-printers gebruik van foutcodes. Met een reeks getallen en cijfer-lettercombinaties geeft de printer aan waarom het printen niet lukt zodat jij het direct kan oplossen.

Foutcodes Canon-printers

  • E5 (of E05): Er is een probleem met de printkop. Open de klep van de printer en check of de printkop goed is geïnstalleerd.

  • E7 (of E07): De cartridges zijn niet goed geïnstalleerd. Installeer deze opnieuw en start de printer opnieuw op.

  • E13: Er is niet voldoende inkt om te printen. Vervang de cartridges.

  • E16: Er is niet voldoende inkt om te printen. Vervang de cartridges.

  • U162: Er is een probleem met de cartridges. Druk de stop-/resetknop 10 tot 15 seconde in. Werkt dit niet, dan kunnen de cartridges leeg zijn. Vervang deze.

  • U163: Er is een probleem met de cartridges. Druk de stop-/resetknop 10 tot 15 seconde in. Werkt dit niet, dan kunnen de cartridges leeg zijn. Vervang deze.

  • B200: De printkop of de printer is defect. In dit geval kan je zelf niet zoveel doen. Neem contact op met de Expertwinkel bij jou in de buurt of met de klantenservice van Canon.

  • 1682: De printer herkent de cartridges niet. Check of je een geschikte cartridge hebt en installeer deze opnieuw.

  • 5011: Er gaat iets niet goed, maar de printer kan niet specifiek aangeven wat. Start de printer opnieuw op of probeer de printer te resetten.

  • 5100: De printer kan niet goed functioneren doordat er nog verpakkingsmateriaal aanwezig is. Check of je alle piepschuim en tape hebt verwijderd en probeer het opnieuw.

  • 5200: De printer kan niet goed functioneren doordat er nog verpakkingsmateriaal aanwezig is. Check of je alle piepschuim en tape hebt verwijderd en probeer het opnieuw.

  • 5400: De printer kan niet goed functioneren doordat er nog verpakkingsmateriaal aanwezig is. Check of je alle piepschuim en tape hebt verwijderd en probeer het opnieuw.

  • 5700: De printer kan niet goed functioneren doordat er nog verpakkingsmateriaal aanwezig is. Check of je alle piepschuim en tape hebt verwijderd en probeer het opnieuw.

  • 6000: De printer kan niet goed functioneren doordat er nog verpakkingsmateriaal aanwezig is. Check of je alle piepschuim en tape hebt verwijderd en probeer het opnieuw.

Staat jouw foutcode er niet tussen of kom je er niet helemaal uit? De lokale Expert staat altijd voor je klaar om je te helpen.

Liever persoonlijk advies?

Kom naar een van onze 140 winkels verspreid over Nederland. De adviseur in de winkel staat voor je klaar en geeft graag antwoord op al je vragen!

Zoek een Expert-winkel in de buurt

Liever persoonlijk advies?

Kom naar een van onze 140 winkels verspreid over Nederland. De adviseur in de winkel staat voor je klaar en geeft graag antwoord op al je vragen!

Zoek een Expert-winkel in de buurt