Navigatie
  • Gemak van online met de zekerheid van 140 winkels
  • Wij scoren een 8.7

Expert bewijst succesvolle strategie

Nijkerk, 15 juni 2017

NIJKERK – De cijfers van 2016 bewijzen dat de strategie van Expert werkt: de totale winkelomzet is in het afgelopen jaar met 8 procent gestegen (autonome groei). Expert wist hierbij in elk segment marktaandeel te winnen. Vooral de online omzet steeg, die inmiddels een substantieel onderdeel is van de winkel. Door de stijging van de omzet, binnen de bestaande kostenstructuur, zijn de resultaten van de winkels verbeterd. Vorige maand publiceerde Expert zijn jaarcijfers over het afgelopen jaar, waarbij Expert zijn aandeelhouders de maximale retourprovisie en het hoogste percentage ooit toekende. Expert was in staat een gezonde toevoeging aan het eigen vermogen te doen en de financiële prognoses voor 2016 zijn ruim gehaald. De organisatie, de holding, heeft een goede eigen vermogenspositie en is daardoor een solvabele speler in de markt.

De Expertondernemer in de hoofdrol
In 2016 plukte Expert de vruchten van de eerder ingezette verandering. Een periode waarin een vernieuwd, stevig fundament werd gebouwd: een sterke en unieke omnichannel-strategie en een compleet nieuwe ICT-infrastructuur. Uitgangspunt is dat elke verkoop, online en offline, de fysieke winkel passeert. Een basis met de lokale Expertondernemer in de hoofdrol. En met een hoofdkantoor dat ondersteunend is aan het lokale ondernemerschap. In 2016 is dit tot bloei gekomen en bewijst dit dat Expert de juiste weg is ingeslagen: het lokale ondernemerschap floreert.

Positieve vooruitzichten 2017
In 2017 viert Expert zijn vijftigste verjaardag. Expert is het jubileumjaar goed begonnen. Cijfers van GfK laten zien dat Expert in alle segmenten in de eerste maanden van het jaar beter dan de markt presteerde. Met name de groep groot huishoudelijk laat met een groei van bijna 15 procent ten opzichte van 2016 een veel grotere groei zien dan de GfK Panelmarkt, die een plus van 4,2 procent laat zien. Ook audio en visual laten een substantiële groei zien. In de segmenten klein huishoudelijk, office en telecom werd tevens marktaandeel gewonnen. Alle groepen bij elkaar kennen een groei van meer dan 10 procent bij Expert. Duidelijk meer dan de markt, die een plus van 3,2 procent laat zien.

Over Expert
Expert bestaat vijftig jaar. In al die jaren is Expert uitgegroeid tot een van de sterkste merken in de home-elektronicabranche. De klantgerichte vakspeciaalzaak onderscheidt zich met drie formulepijlers: beste service, persoonlijk advies en vertrouwd dichtbij. Online en offline zijn bij Expert volledig geïntegreerd. Of de klant nu in één van de 140 Expertwinkels of online koopt: het is altijd de lokale ondernemer die bezorgt, het is de lokale ondernemer die vragen beantwoordt en het is de lokale ondernemer die service verleent. Expert gelooft in de lokale ondernemer. Hij voegt waarde toe aan het merk en hij is een vertrouwd gezicht in het straatbeeld. Dat is de kracht van Expert.