Navigatie

Expert drukt folder voortaan groen

Nijkerk, 11 maart 2013 – Deze week valt er wel een héél bijzondere folder op de Nederlandse deurmat: een knaloranje folder vol spetterende jubileumaanbiedingen die diep vanbinnen helemaal ‘groen’ is. Sinds maart van dit jaar laat Expert haar folder namelijk drukken bij één van de modernste en meest duurzame drukkerijen van Europa. Zo vallen er jaarlijks 165 miljoen milieuvriendelijke folders bij de Nederlandse huishoudens binnen.

Expert laat sinds maart van dit jaar haar folder drukken bij één van de modernste drukkerijen in Europa. Daar maken ze niet alleen gebruik van duurzame inkten, maar ze drukken daar (vrijwel) CO2-vrij. Hoe dat werkt? De drukkerij heeft een gasturbine ontwikkeld waarmee ze zelf energie opwekt. De vervuilde dampen worden afgezogen en terug getransporteerd naar de turbine, waar deze afvalstoffen worden omgezet in minerale oliën. Zij noemen dit: Cleanprinting. En dat is niet alles, want de Expertfolder is ook nog eens de trotse drager van het FSC-logo, dat betekent dat het papier uit een verantwoord beheerd bos komt.

Zuinig
En niet alleen met de folder is Expert zuinig op het milieu, ook met haar producten draagt Expert een steentje bij aan een duurzame toekomst. Want de folder staat namelijk boordevol milieuvriendelijke (energiezuinige) producten. Expert werkt uitsluitend samen met topkwaliteitleveranciers die hierin voorop lopen. Energiezuinige televisies, tablets, koelkasten, of milieuvriendelijke inbouw keukenapparatuur en wasmachines die niet alleen slim omgaan met energieverbruik, maar ook met wasmiddel. En Expert levert al 45 jaar de Beste Service, dus na het bezorgen en installeren van de producten, nemen we de oude (defecte) apparaten en verpakkingsmaterialen uiteraard mee en worden optimaal gerecycled in samenwerking met WeCycle. Kortom, Expert is zuinig op het milieu én op de portemonnee. Zorgeloos genieten, ook in de toekomst? Expert begrijpt ‘t.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:
Voor meer informatie over Expert kunt u contact opnemen met:

Nederlandse Expert Groep B.V.
Telefoon: (033) 2472800
E-mail: info@expert.nl