Navigatie
  • Gemak van online met de zekerheid van 140 winkels
  • Wij scoren een 8.7

Expert sluit succesvol boekjaar 2017 af

Nijkerk, juni 2018

NIJKERK – Expert heeft in het afgelopen jubileumjaar een zeer succesvolle ontwikkeling laten zien. De totale markt voor elektronica liet volgens GfK in 2017 een stijging zien van 0,7 procent. In 2017 steeg de totale winkelomzet van Expert met bijna zes procent ten opzichte van het jaar ervoor. Uit de GfK-cijfers blijkt dat Expert in alle groepen is gegroeid én marktaandeel wint. Vorige maand publiceerde Expert zijn jaarcijfers en vond er een Algemene Vergadering van Aandeelhouders plaats in Nijkerk. Alle aangesloten ondernemers waren uitgenodigd om deze vergadering bij te wonen, waarbij de cijfers en plannen werden gepresenteerd. Mede door een geslaagd jubileumjaar kon Expert zijn ondernemers de hoogste retourprovisie ooit toekennen in de geschiedenis van Expert. Er werd een gezonde toevoeging aan het eigen vermogen gedaan en de financiële prognoses voor 2017 zijn wederom ruim gehaald. De organisatie, de holding, heeft een goede eigen vermogenspositie en blijft hiermee een solvabele speler in de markt.

50 jaar Expert: imago verder verbeterd
Expert vierde het vijftigjarig jubileum met zijn ondernemers en medewerkers, maar natuurlijk ook met zijn klanten. In 2017 konden klanten profiteren van diverse aantrekkelijke (product)acties. Hiermee wist Expert zijn vijftigste verjaardag op een aansprekende manier te delen met zijn klanten. Expert heeft in dat jaar zijn imago verder weten te verbeteren als het gaat om vriendelijk personeel, deskundigheid en service. De naamsbekendheid bleef op het hoge niveau van 99 procent in het verzorgingsgebied.

Verwachtingen 2018
De verwachtingen voor 2018 zijn voor Expert positief. Online en offline blijven succesvol gecombineerd in een uniek omni-channel model, waarbij alle verkoop door de winkels van de ondernemers gaat. Een model waarbij Expert wederom bewijst dat het ondernemerschap centraal staat, ondersteund met een zeer sterk landelijk merk en backoffice. Expert blijft zich richten op zijn servicepropositie. “Wij spreken niet over een klantenreis”, aldus directeur Dik Pijl. “Wij zijn de klantengids in een sterk veranderende wereld van consumentenelektronica.” Klanttevredenheid middels persoonlijk advies en de beste service is en blijft het credo van Expert.