Navigatie

Status van mijn bestelling

Als u bestelt op Expert.nl, dan bestelt u bij uw eigen lokale Expertwinkel. Elke winkel zorgt zelf voor de aflevering van het product. Om deze reden kan uw pakket door verschillende transporteurs worden geleverd. Wanneer de winkel uw bestelling heeft verzonden, ontvangt u een verzendbevestiging. Als een externe partij uw pakket bezorgt, ontvangt u een track & trace code.

Het kan altijd gebeuren dat u op het moment van bezorging niet thuis bent. Per transporteur wordt hier anders mee omgegaan. U ziet hieronder een overzicht van meest gebruikte transporteurs. Wilt u weten met welke dienst uw pakket geleverd zal worden? Dan kunt u het best telefonisch contact opnemen met de Expertwinkel die uw levering zal verzorgen.

Post NL
U kunt uw track & trace nog vóór de eerste bezorgpoging gebruiken om een ander bezorgmoment te kiezen. Zodra het pakket wordt ingeleverd bij PostNL, maar nog niet is gesorteerd kan dit worden aangepast.

Wanneer de zending niet kan worden geleverd, bijvoorbeeld omdat u niet thuis bent, probeert de bezorger het pakket bij de buren te bezorgen, mits zij hier toestemming voor hebben van de afzender. Lukt dit niet, dan ontvangt u een ‘niet-thuis-code’ waarmee u zelf een nieuw bezorgmoment kunt inplannen. Dit kan tot 22.00 ’s avonds. Als u geen keuze maakt, komen zij op de eerstvolgende bezorgdag nogmaals bij u langs. Bent u bij de tweede bezorgpoging ook niet thuis, dan gaat het pakket naar een Post-NL locatie bij u in de buurt. U kunt het pakket daar dan ophalen. Een pakket wordt twee weken voor u bewaard, daarna gaat deze retour naar de afzender.

DHL
Wanneer de zending niet kan worden geleverd, bijvoorbeeld omdat u niet thuis bent, laat DHL een gele kaart achter in uw brievenbus met daarop het verzoek om die dag voor 23.59 een nieuw bezorgmoment te kiezen. Dit kunt u doen met de bezorgcode die rechtsonder op uw kaart staat. U kunt kiezen voor een nieuw bezorgmoment, om uw pakket af te halen bij een DHL servicepoint (binnen 7 dagen) of om het product bij uw buren te laten leveren. U kunt hiervoor het adres doorgeven waar u het pakket dan graag bezorgd zou willen hebben. 

Transmission
Wanneer de zending niet kan worden geleverd, bijvoorbeeld omdat u niet thuis bent, laat Transmission een kaart achter in uw brievenbus met daarop het verzoek om binnen 5 dagen een nieuwe afleverafspraak te maken. Ontvangen zij geen reactie binnen 5 dagen, dan gaat het product retour naar de afzender.

GLS
Wanneer de zending niet kan worden geleverd, bijvoorbeeld omdat u niet thuis bent, kijkt GLS eerst of het pakket bij de buren kan worden geleverd. Als geen van uw buren het pakket aan kunnen of willen nemen, gaat het pakket terug naar het depot. In beide gevallen laten zij een ‘niet-thuis-bericht’ achter met informatie, zoals de naam van uw buren waar het is geleverd, of informatie over de nieuwe afleveropties. Met de ‘niet-thuis-code’ kunt u uw pakket online volgen, en zelf bepalen wat de volgende stap is. Dit kan zijn opnieuw laten bezorgen, zelf afhalen in een pakketshop of het pakket weigeren.

Eigen bezorgservice
Ook veel winkels hebben een eigen bezorgservice. Denk bijvoorbeeld aan witgoed, en producten waarbij u een installatie box heeft geselecteerd. Voordat de bezorger langs komt wordt er altijd eerst contact met u opgenomen om een leverafspraak te maken. Mocht er toch onverhoopt iets tussen komen, dat kunt u tot 24 uur van te voren contact opnemen om het bezorgmoment aan te passen. Bent u niet thuis, dan mag de winkel kosten in rekening brengen voor een nieuwe leverafspraak.